[마케팅] 스마트폰 옵티머스 Q2 IMC 전략.pptx |
목차 1.Problems 2.STP Analysis 3.New IMC Strategies 본문 우리는 세대별로 세그먼트했고 우리가 선택한 타겟은 2030이고 저번시간에 질문내용과 조언들을 바탕으로 sub target을 정했다 50대로 Segmentation ~19 : students ? Sensitive for price and their friends' view 20~29 : Students, Working people ? Various usage of Smartphone, often usage of SNS, messanger(Kakao talk) 30~39 : Working people - Various usage of Smartphone, high tendency of using their smartphone for work. 40~49 : Working people - high tendency of using their smartphone for work. Do not use all functions of smartphone. 50~ : Eldery ? Prefer current cellphone than smartphone. Targeting 20~39 : Using their smartphone for SNS, messenger, work.(High usage of texting and typing) Positioning High performance smartphone with QWERTY keypad for people who use SNS, messenger and also working people who want to type messages without typo in a short time. 키워드 IMC, 스마트, 스마트폰, 옵티머스, 마케팅 |
2017년 8월 24일 목요일
마케팅 스마트폰 옵티머스 Q2 IMC 전략
마케팅 스마트폰 옵티머스 Q2 IMC 전략
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